ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΛ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

ΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΟΛ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ - ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ, ΚΑΡΑΜΒΑΛΗΣ, ΠΕΤΜΕΖΑΣ,ΚΑΡΤΕΡ, ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ, ΠΕΛΕΓΡΙΝΗΣ

ΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΟΛ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ:


 « ... Μου έκανε εντύπωση στην ποίηση του κυρίου Παπαδάκη ότι πολλά ποιήµατά του έχουνε σαν κύριο µοτίβο την ερώτηση, την απορία, αν και η απορία είναι διάχυτη σε όλα τα ποιήµατά του. Παντού υποβόσκει αυτή η απορία, δεν ικανοποιείται µε το τι συµβαίνει γύρω του, αλλά προσπαθεί να πάει πάρα πέρα κάτι για µένα πολύ σηµαντικό, για έναν ποιητή, να µην καταγράφει αλλά να απορεί και να διαλέγεται 

µε αυτόν τον κόσµο, ο οποίος όσο κι αν προσπαθείς να τον δεις δεν τον βλέπεις, πρέπει να τον συλλάβεις µέσα από τη φαντασία σου ... »
Θεοδόσης Πελεγρίνης 12//11/2001


« ..• Νοµίζω πως δεν είναι τυχαία η αµοιβαία κατανόηση που υφίσταται µεταξύ µας, αφού κι εσείς επιδιώκετε «το ωραϊον» και είστε αφοσιωµένος λάτρης του ονείρου και του λυρισµού. Τα ποιήµατά σας µαρτυρούν ευχέρεια λόγου και πηγαία έµπνευση ... »

Τάκης Βαρβιτσιώτης, 22/5/2003


« ... Χάρηκα για το νέο ποιητή µε τις, εξαιρετικής ποιότητας, εκφραστικές αρετές, που γνώρισα. Υπάρχει πνευµατικότητα και αλήθεια σε αυτό το «φως», αναγνωρίζεται µια συγκίνηση που ... συγκινεί κι ένας στοχασµός που εµπνέει»

Γιώργος Ν Κάρτερ 5/6/2003


« ••• Τα ποιήµατα της συλλογής διακρίνονται για την πρωτοτυπία τους, τις φιλοσοφικές αναζητήσεις, την εναγώνια οδοιπορία για την εξόρυξη του φωτός, την επιγραµµατικότητα του στίχου, τις ροµαντικές τάσεις διαθέσεις που ενυπάρχουν, ενώ ακόµα πρέπει να τονίσουµε ιδιαίτερα, το ιδιαίτερο κλίµα- ύφος γραφής καθώς και την έντονη εικονοπλασία ... »

Δημήτρης Καραμβάλης. 2003


« ... Τόσο στο φως του νου, όσο και στη σκιά του συναισθήµατος η υπαρξιακή αγωνία είναι παρούσα - σε αυτόν τον λόγο - και εκφράζεται µε στοχασµό και έµπνευση, αλλά και µε λυρισµό και όνειρο. Υπάρχουν σελίδες που είναι ολόκληρες ένα γλυπτό λόγου και άλλες που είναι οάσεις ιµπρεσσιονιστικού και υηερρεαλιστικού ονείρου, που εντυπωσιάζει µε την ευρηµατική εικονοπλασία, τη δύναµη των συµβολισµών και την υποβλητική υπογράµµιση της λεπτοµέρειας ... »

Ιάσων Ευαγγέλου 27/5/2003


« ... το Υπάρχον Φως είναι µια ποιητική συλλογή, που παρά τον έντονο λυρισµό της, έχει έναν στοχαστικό προβληµατισµό πάνω στα µεγάλα υπαρξιακά προβλήµατα του καιρού µας. Σε µια εποχή χαλεπή η συλλογή αυτή εκπέµπει ένα φως ελπίδος.»

Σαραντος Καργάκος Eφημερίδα Απόφαση 27/12/2003


« ... Είναι η λατρεία του υποσυνείδητου, η ονειρική κατάσταση, οι ερεθισµοί του νου και της ψυχής, που γίνονται στόχαση, φιλοσοφία, στίχος και ποίηµα. Μέσα απ' όλα αυτά ο ποιητής αγωνιά, αναζητά, φιλοσοφεί και ενατενίζει υπερρεαλιστικές στιγµές πέρα από τα αισθητά και τα υπεραισθητά, όπως αγγίζουν την ψυχή του ποιητή. Η ποίησή του γίνεται ένα τραγούδι που ηχεί χαρούµενα στην καρδιά και την ψυχή του αναγνώστη ... »

Φιλολογική  Πρωτοχρονιά, Ιανουάριος 2004


« ... Ο Παπαδάκης προχωρεί ακόµη βαθύτερα αγγίζοντας και ψηλαφώντας ό,τι συσσωρεύει η προσωπική του µνήµη,
συγκλονιστικά και έκδηλα κινείται ανάµεσα στην ηθική 
επιταγή και την καταλυτική µνηµονική διεργασία. Καταλήγει ολοένα σε διαπιστώσεις που έχουν άµεση σχέση µε την κίνηση των ιδανικών, την καταφυγή στο όνειρο, τις κοινωνικές αποτιµήσεις της ιδεολογίας... Προσηλώνεται στη ζωή µε
δύναµη σαρωτικής κάθαρσης. Αφουγκράζεται τον βροντώδη βηµατισµό της ιστορίας ... Ο ποιητής δεν προσποιείται, δεν κρύβεται, µε αµεσότητα γίνεται σταδιακά αφηγηµατικός.
Ο λόγος του πάντα σταράτος διεκδικεί και κατακτά την πολιτικότητα από την αρχή έως το τέλος ... »

Λεόντιος Πετµεζάς. Η ώρα της Κυριακής 2/12/2001


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΜΕΣΟΣ ΝΕΟΗΛΙΘΙΟΣ ΚΙ Η ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ

  Ο ΜΕΣΟΣ ΝΕΟΗΛΙΘΙΟΣ ΚΙ Η ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ Δεν υπάρχει πλέον τίποτα που να μη μπαίνει στη διαδικασία να κρίνει κάποιος. Φυσικά μπορεί να κρίνει κ...